Livet som Ekring

Stort och smått om allt och ingenting

Det ska ju vara det viktigaste målet på hela dagen sägs det.. Jag har svårt för frukost, börjar jag 06:45 blir det välling före jobbet och nån yoghurt eller smoothie vid 8-snåret. Väldigt lite föda med tanke på att jag varit utan mat sen 18-19 kvällen före.
Jobbar jag eftermiddag tar det ett tag innan jag blir hungrig nu för tiden.. Har testat en massa frukostar men är så trött på bröd! Mackor tilltalar mej inte alls faktiskt. Havregrynsgröt kan jag äta men det lägger sej som en klump i magen. Sen blir jag hungrig snart igen. Smoothie med kvarg, yoghurt, banan, blåbär och mjölk funkar bättre. Godare dessutom!

Hittade en variant på havregryn i vår personaltidning, Gröt 2.0 som jag testat..
Man blandar 1 dl havregryn med 2,5 dl vaniljyoghurt, låt stå över natten i kylen och ät med färska (tinade frysta) bär.

20140212-131158.jpg

20140212-131208.jpg
Det smakade inte WOW men ätligt. Jag tog ett ägg till, juice och kaffe och var mätt fram till 12. Portionen ska jag halvera, jag orkade inte äta upp allt.
Det görs ju mycket reklam för olika kosttillskott, proteinshaker, som gör att musklerna får det de vill ha för att bli synliga och växa ordentligt. Jag var kluven, men efter att läst om för och nackdelar är jag överens med mej själv att en fullvärdig allsidig kost som äts enligt tallriksmodellen är bäst.
Jag slarvar med grönsaker fast jag gör ofta grönsaker i ugn, stuvade grönsaker, sallad osv så jag tänker att hoppar jag över det ibland gör det väl inget!

Idag är jag ledig, tvättar dock och har en gulaschsoppa puttrar på spisen, tänkte baka några frallor till. Ska åka upp på stan och fixa lite ärenden först bara.. Alla ❤️ans dag är ju på fredag, jag jobbar kväll då så speciellt romantiskt blir det inte!

No Comments :(

Comments are closed.